ESCULL UN DIA CLAR: PANORÀMIC EXCEPCIONAL DES DEL SAGRAT COR D'ALGUAIRE

Tinc un moment i vaig a estirar les cames pel Sagrat Cor d'Alguaire amb una panoràmica excepcional i provar l'aplicació PeakLens que localitza els cims "que puc arribar a veure". Resultat: una caminada preciosa i l'aplicació - malgrat no saber anglès - una meravella.

FITXA TÈCNICA:

VALORACIÓ: Excursió curta però molt interessant per l'excepcional panoràmica que es pot fruir des del mirador del Sagrat cor.

COMARCA: Segrià

DIFICULTAT: Baixa. Hi ha una pujada que constitueix un bon tirapits.

TEMPS: 55 minuts

DISTÀNCIA: 2,65 km

Aparco a la vora de l'ermita de Merlí. Els habitants d'Alguerri estan molt orgullosos de l'ermita, però tristament, hi ha una acumulació d'estils i reformes que li trau molt d'encant.

Després de visitar l'ermita vaig per la carretera que s'allunya del poble.
4 min 0,190 metres Abandono la carretera i agafo un camí a l'esquerra que es la sèquia de Dalt que sembla que està coberta.
7 min 0,260 metres Agafo un corriol -  poc evident - que s'enfila muntanya amunt, passo per un forat a la roca. és una pujada molt ferma. Coordenades inici del carrerany UTM: 31T  x=298702  y=4623619
Surto a un sender longitudinal. Vaig a la dreta. Vial molt interessant que va contornejant la muntanya a mitja alçada.

20 min 0,7 km Canvi de direcció. Ara anem cap a esquerra, tot planejant.

23 min 0,9 km Veig un carrerany que s'enfila amunt. El camí principal continua planejant. Davant tinc un esperó rocós a la dreta que vull anar a mirar. A l'extrem del contrafort observo una petita sitja colgada de terra amb dos canalons desfigurats que duu l'aigua. Indret singular. Coordenades UTM: 31T  x=298472  y=4623538. Després d'aquesta descoberta torno a la cruïlla (28 min 0,750 km). Tiro amunt, pujada ferma.

33 min 1,3 km  Arribo a l'esplanada a 384 metres. La plana estava protegida per una muralla de l'antic castell d'Alguaire. En queden escases restes del castell. Trobo una carretera que segueixo.
41 min Faig cap a les restes del convent femení sanjoanista. Es tracta d'una excavació que s'està realitzant. Es pot observar l'absis de l'església del monastir. Es poden observar també unes sales annexes. Encara queda molta feina per descobrir. Fa uns anys en aquest punt havia hagut el vèrtex geodesic que ara han malmès ("la destruccion total o percial de este vértice serà penalizado por la ley").

38 min  1,9 km Torno a la carretera d'accés al Sagrat Cor. Segueixo la pista ara avall, cap a la vila d'Alguaire.

43 min 2,1 km Arribo a l'escultura del Sagrat Cor. Panoràmic excepcional. Vaig unes fotos amb l'aplicació Leaklens. Sensacional... Després de fruir de la panoràmica baixo per les escales que hi ha al costat.
Panoràmica est

Panoràmica sud

Panoràmica nord-est
51 min 2,3 km Fi de les escales. Agafo el carrer del Calvari i vaig a l'esquerra.
55 min 2,5 km Arribo a l'aparcament davant de l'església de Merlí on he començat l'excursió.