CANVIAR D'AIRES: GR-92 DE L'AMETLLA A HOSPITALET DE L'INFANT

La platja, sense la massificació humana, té un cert encant i periòdicament cal fer una sortida costanera. Avui aprofito el camí de ronda entre l'Ametlla a l'Hospitalet de l'Infant. Són 24 km que haurien de posar a prova els meus ressentits peus que van passar molt malament la prova i l'endemà esquiant ho vaig passar prou malament.

VALORACIÓ: Recorregut molt interessant que ens permet fruir del camí de ronda i l'ascensió a la Talaia de l'Illot amb una panoràmica excepcional.

DIFICULTAT: Mitja, la principal dificultat és la llargaria de l'itinerari.

TEMPS: 6 hora 29 minuts

LONGITUD: 24,1 km

Personalment crec diferenciar 4 trams ben evidents: 1r tram De l'Ametlla (nosaltres vam arribar amb tren) fins a l'Almadrava que té l'encant d'anar contornejant cales ben interessants. Cal destacar el castell de Sant Jordi d'Alfama (1 h 37 km), el port esportiu de Sant Jordi d'Alfama (1 h 48 min), el port esportiu de Calafat (2 h 29 min.) i l'Almadrava (2 h 57 min) . El camí és ben evident, anant sempre arran de la platja. Hi ha algun moment que hi ha dos o tres corriols i no sempre està gaire pintat però orientació fàcil.

2º tram: Contornejar la central nuclear de Vandellós: En arribar a l'Almadrava agafem un dels primers carrers i anem a cercar la via de tren que superem per dalt i poc després davallen per travessar l'autovia i anem paral·lels a l'autovia (4 h 19 min.) Tram molt lleig. Deixem la pista i agafem el barranc de Lleria. Alerta!! en els mapes indica que el GR continua per la pista però està pintat pel barranc, per on travessem l'autovia i la línia nova del tren. En arribar al pont dels dos ulls agafem un trencall a l'esquerra passant per un niu de metralladores (4 h 46 min).

3r tram: Pujada al cim de la Talaia del Torn (152 m.) (5 h 09 min) amb una panoràmica excepcional. Davallem al coll del Torn que travessem i continuem per la carena vers l'Hospitalet que albirem al fons. Anem baixant fins la Bateria del pla de Rabada (5 h 59 min) i aviat arribem de nou a la platja.

4t tram: Per la costa. Anem resseguint la platja fins a la vila marinera de l'Hospitalet de l'Infant (6 h 29 min). El Paulino ens ha reservat un bar on fem una bona paella.

Durant el recorregut he localitzats força nius de metralladores de la línia defensiva del Mediterrani: Niu de metrallares de l'Estany Tort, Niu de metralladores de la Cala Nova, Niu de metralladores del pont dels dos Ulls, Bateries del Pla de Rabadà i el niu de metralladores de cala Oques, per aquest motiu he posat el meu mapa google map vestigis Guerra Civil on trobareu l'apartat de les defenses del Mediterrani.

Per veure el meu mapa de vestigis de la Guerra Civil: