PASSEIG FAMILIAR: DE SANT PERE DE PADRINAS A LA FONT DEL RIU FRED

Sortida familiar aprofitant les passarel·les que acaben de bastir. Un passeig que us sabrà a poc. Són tan noves que encara falta habilitar un tram segons m’han explicat però l’aparcament estava ple de cotxes tafaners. Potser l’única pega, precisament, és que l’aparcament resulta insuficient. Cal anar buscant algun racó on deixar el vehicle i no molestar, n’hi ha de llocs i com el nostre recorregut és circular, no importa on el deixem ja que de totes formes haurem de fer el tomb complert.

VALORACIÓ: Recorregut ideal per fer una passejada (si fa calor agafeu-vos el banyador).

DIFICULTAT: Baixa

TEMPS: 35 min

LONGITUD: 1,3 kilòmetres

Descripció de l’itinerari:

Aparquem després de la carretera que arriba al llogaret de Sant Pere de Padrinàs, en la carretera a Ossera. Les cases ens queden a l’esquerra. Hi ha un cartell que ens indica Font del riu Fred, està abans dels contenidors de brossa dissimulats per una estructura de fusta. També hi ha un cartell que indica el camí que va al camí de Sorribes aOssera. Camí en baixada. Fletxes de color verd.

Hi ha un canal que ens ve per l’esquerra, pendent de ser netejat i fer el circuit sense passar per l’asfalt.

4 min Arribem al riu Fred. Davant tenim la palanca metàl·lica que ens duria al camí deSorribes de Lavansa a Ossera. No travessem el riu i agafem un corriol que s’enfila aigües amunt.

7 min Travessem unes palanques de fusta. Arribem a un mirador sobre unes petites cascades que forma un racó encisador. Pugem per una passarel·la costeruda. Taula de pic-nic a l’esquerra. Nova passarel·la.

17 min Arribem a una altra taula de pic-nic. Font del riu Fred. Sembla que obriran un senderó per un antic reguer fins a l’inici de la caminada, però també hi ha l’opció de continuar per la vora del riu – ara sense aigua – per una palanca de dos travessers. Tram més pendent.

27 min Arribem a la caseta de la captació d'aigua a Sant Pere. Continuem amunt.

31 min Sortim a una pista que seguim a l’esquerra.

33 min Fem cap a la carretera que continuem també per l’esquerra.

35 min Inici del recorregut. Com hem aparcat en un camí carreter – sense tallar l’accés que això sols ho fan els barcelonautes – completem la caminada visitant el llogarret de Sant Pere i visitar l'església de Sant Pere, ubicada en el camp. No és románica però té molt d’encant rural. (30 min - 1,38 km).

Per obtenir el track de l'església de Sant Pere:

Entrades populars d'aquest blog

WOW 16a CAMINADA POPULAR DE TUIXENT: ELS EMBOSCATS

PELS CIMS OBLIDATS: TUC DE SABURO

EL MONTSEC OBLIDAT I DE CASA NOSTRA: MONTSEC D'ESTALL

PEL PAS EQUIPAT DE LLUELLES DEL LLOP (VALL DE MEIÀ)

L'IMPRESSIONANT CAMÍ D'ALINS A TOR

DOCUMENT: NOVETAT SUPERBA SOBRE EL LLISTAT PRESONERS SEU VELLA

PREPARACIÓ SORTIDA TRAVESSA PIRINENCA: HOSPITAL DE BENASC - COLL DELS ARANESOS - REFUGI D'ARTICA DE LIN - COLL DE TORO - HOSPITAL DE BENASC

PELS EMBOSCATS DE TUIXENT (preparant la Caminada Popular de la Festa Major)