MERAVELLA GEOLÒGICA: ARCS DE L'ARRIU MALO (BERET)

Llegint el llibre Excursions a Foradades, finestres i ponts naturals de Joan Escalés descobreixo els Arcs de l'Arriu Malo. Només llegir-lo en quedo "bellament enamorat" i tinc desig d'aprofundir-hi, però sorprenentment resulta que hi baixa força aigua i properament hauré de tornar amb material d'aigua. Per internet no trobo gaire informació (espeleoword i espeleindex) excursionista.

Es tracta d'una excursió curta que complementa aquesta brevetat en el temps amb la intensitat del recorregut que senzillament és espectacular. Em va encantar molt aquest racó desconegut. Fa uns anys hi vaig passar ben a la vora (tuc de Vaciver) i no vaig saber intuir aquest bell paratge.

Arribo a l'aparcament de l'Orri en l'estació d'esqui de Vaqueira - Beret (Baqueira, perquè  ho volen escriure els pijos en B quan etimològicament prové de vaca, poder perquè les vaques no són fashion). L'Orri és un aparcament situat a la dreta del pla de Beret on s'inicia la vall de Baciber.

Travesso la fondalada i segueixo la vall per una pista de l'estació d'esquí que tira amunt. Pujo per l'esquerra hidrogràfica del riu.

Passarel·la que travesso

30 min Trobo una passarel·la que travesso i baixo cap a la llera del riu.

33 min Arribo a la llera i vaig tirar avall. Depèn del cabal per poder baixar millor o pitjo per la roca ja que quan està molla cal descendir amb cura.

35 min Tinc el primer arc natural damunt. És un arc doblat. Miro de descendir amb cura sobre les pedres fins l'entrada del segon arc però una tolla m'impedeix continuar. Caldrà retornar amb material per aigua.

1 h Retorno a la passarel·la i emprenc el camí de tornada.

1 h 14 min Frustrat per no poder complementar el gorg decideixo visitar-lo per sota. Agafo un corriol.

1 h 17 min A la dreta s'escola el riu Arriu Malo i desapareix, pujo per l'aigua amunt però aviat em trobo sense possibilitat de continuar amb els peus secs i reprenc el camí pel mateix camí d'anada.

1 h 25 min Aparcament de l'Orri on tanquem el recorregut.

Per obtenir el track del recorregut;

Entrades populars d'aquest blog

WOW 16a CAMINADA POPULAR DE TUIXENT: ELS EMBOSCATS

L'IMPRESSIONANT CAMÍ D'ALINS A TOR

PELS CIMS OBLIDATS: TUC DE SABURO

DOCUMENT: NOVETAT SUPERBA SOBRE EL LLISTAT PRESONERS SEU VELLA

FUGIR DEL PARC D'ATRACCIONS: ITINERARI PEL PONT DEL CLOP

PELS EMBOSCATS DE TUIXENT (preparant la Caminada Popular de la Festa Major)