TRAVESSA INTEGRAL DEL RIU SET: ETAPA 2a: DE CERVIA DE LES GARRIGUES AL COGUL
2a etapa de la Travessa integral del riu Set: Tenia la previsió que seria l'etapa més "lletja" del recorregut però, francament m'ha sorprès i va sortir una excursió ben interessant. La presa de l'Albagés ens barra els camins tradicionals del riu i ens obligava a fer el primer tram per pista, però el tram de l'Albagés a Cogul és una veritable meravella excursionista. Els ciclistes han ajudat a mantenir/obrir aquestes senderes.
FITXA TÈCNICA VALORACIÓ: Recorregut arran del riu Set sempre que puguem. Té trams encisadors entre l'Albagés i Cogul amb un sender que passa elevat sobre la conca del riu. DIFICULTAT: Mitja DESNIVELL: + 180 metres - 315 metres DISTÀNCIA: 19,1 kilòmetres TEMPS: 4 h 58 minuts ITINERARI LINEAL |
Descripció de l'itinerari:
Sortim del fons de Cervià de les Garrigues. Hem evitat pujar a la vila que ja hem tingut ocasió de visitar en altres ocasions. Si no ho heu fet aprofitar-vos per perdre-us pels seus carrers. No us sabrà gens de greu. Agafem la pista cap Albagés.
14 min Pont sobre el riu Set. Crec que aquest pont era anomenat pont del Diable. Per l'esquerra marxa la proposta excursionista que puja a l'ermita del Get o dels Maquis. Continuem per la carretera.
32 min Trencall. Deixem a l'esquerra la carretera a Albagés i anem recte. A la nostra esquerra deixem l'ermita de Santa Maria de les Besses. Antigament havia hagut un modest llogarret. A l'esquerra hi ha l'antic molí i a l'altre costat del riu la font de les Besses. No puc estar de comentar quanta desidia patim vers el nostre patrimoni en permetre l'oblit i deixadesa que sofreixen elements com el moli de les Besses. Ni un trist cartell ens recorda la seva existència. Sortim a la pista principal.
1 h 04 min Moli Nou. Observeu les marques que hi ha a la porta d'entrada. Indiquen el nivell de l'aigua en les diferents rubinades. A l'esquerra podreu veure el pas dels Traginers per on passava el camí ral de Reus a Lleida.
1 h 17 min Restes de l'important hostal del camí Ral. He llegit que s'anomenava Hostal d'en Marc però tampoc n'estic segur. Només en queden la bassa del paraments. Una mica més enllà tenim a l'altra riba la cova del Pla de l'Hostal.
1 h 32 min Deixem la pista que anava arran d'aigua - tallada per pedres. Pugem per una pista a la dreta. Encara anem seguint el camí ral que també ascendia.
1 h 52 min Coll del Gat (447 min). Indret més elevat de l'excursió d'avui. Ens veiem obligats pujar fins aquí dalt per poder contornejar la presa de l'embassament d'Albagés.
2 h A la dreta ens queda la cabana de volta del racó de l'Hostal.
2 h 03 min Pou en un fondal. L'aigua en aquestes contrades és vida.
2 h 07 min Cua de l'embassament. Per l'esquerra marxa una pista cap al Pinar de l'Aranyó però queda tallada per l'aigua. Anem a la dreta.
2 h 09 min Deixem la pista i agafem un sender que surt a l'esquerra fet per bicicletes.
2 h 12 min Cabana de volta.
2 h 14 min Ajub excavat en la roca.
2 h 23 min Balma obrada molt interessant.
2 h 30 min Nou ajub excavat a la roca.
2 h 37 min Sortim a una pista. Anem a l'esquerra.
2 h 44 min Collet (394 min) on trobem un plafó informatiu sobre la contrada i senders de la zona. Continuem per la pista. Travessem la resclosa d'embassament d'Albagés. Es una presa feta per terra compactada.
3 h 07 min Deixem la pista i agafem un corriol que surt per l'esquerra. Camí indicat amb estaques.
3 h 25 min Sortim a una pista. El marcatge va a la dreta però decidim anar a l'esquerra.
3 h 29 min Pont d'Albagés. Seguim la carretera amunt.
3 h 36 min Agafem un trencall que surt pel costat d'una granja. Encara que seria millor sortir de més amunt, en el mateix revolt de la carretera on agafem una pista.
3 h 54 min Passem per davant del Molí del Roig que albirem a l'altra riba.
4 h 03 min Pont a la dreta del nostre camí.
4 h 14 min Curiosa arcada que forma un petit aqüeducte.
4 h 27 min Passera sobre la peixera de Cogul. Continuem per la riba esquerra, sempre uns metres per damunt de la vall del riu Set. Tenim possibilitats de fruir de bellesa de la caminada.
4 h 40 min Conducció d'aigua sobre el riu Set que no acabo de comprendre.
4 h 44 min Restes del mas de l'Enterrador.
4 h 48 min Trencall anem a la dreta, encarats ja al proper poble.
4 h 58 min Plaça Major de Cogul on acabem l'excursió
Per obtenir el track:
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada