DEL VILOSELL A LA COVA DEL CINTET

Aquesta excursió ha estat possible al Miquel que m'ha dut en el seu vehicle ja que entre pujar i baixar era massa pel meu procés de recuperació. La descripció l'he tret del Consell comarcal de les Garrigues.
Valoració: La cova del Cintet o cova Fonda i la font de la Teula són dos indrets curiosos que ens permeten conèixer millor el riu Set. Tot el recorregut està perfectament senyalitzat amb cartells.
Descripció de l'tinerari:
En arribar al Vilosell procedents de l'Albi prenem el carrer dela dreta. Agafeu aquest carrer, que a mà dreta té tot de fanals, i aneu seguint-lo. Deixareu a mà esquerra l'edifici de l'ADF Les Garrigues Verdes.
0,4 km. Aneu seguint els fanals fins que trobeu una casa de color gris que fa cantonada, en la façana de la qual hi ha l'escut del Vilosell. Gireu a la dreta.
1 km. Seguint el camí arribareu a un revolt pronunciat al començament del qual hi ha una Mare de Déu. Agafeu el camí situat més a l'esquerra (n'hi ha dos a mà dreta que no heu d'agafar).
1,2 km. Veureu un camí cap a l'esquerra amb un cartell on hi diu "PV". Heu de continuar pel camí principal.
1,6 km. Trobareu un camí que va cap a la dreta. Continueu cap a l'esquerra pel camí principal.
3,9 km. Trobareu una bifurcació del camí. Agafeu el camí de la dreta.
4,1 km. Us trobareu en una cruïlla de tres camins. Per anar a l'Albi s'ha de continuar recte. Però, si aneu cap a l'esquerra, a poc més d'un quilòmetre trobareu la cova del Cintet o cova Fosca i la font de la Teula, per on passa el riu Set.
5,1 km. Travessem el riu Set i aviat trobem una bifurcació. A l'esquerra hi ha la font de la Teula o a l'esquerra la cova del Cintet.
Font de la Teula arran del riu Set, ben arranjada, encara que no sempre hi brolla aigua. Dalt hi ha unes taules i seients de pedra per passar una bona estona.
Cova del Cintet o Cova Fonda: Una gran pedra està corcavada per sota oferint una balma d'uns 400 metres quadrats. Resulta molt interessant. A l'entrada hi ha una imatge de pedra. Tot el conjunt es beu molt ben cuidat.

Dificultat: Baixa. Camí senyalitzat amb cartells.
Temnps: 1 h 05 min. (anada)
Distància: 5300 metres (anada).
Desnivell: 135 metres de baixada (anada).
En el Wikiloc podreu trobar el track per si us interessa (clicar sobre el mapa)

1. Saluda al Miquel!!!!!
    I aprofita lo seu cotxe perm apropar.te als calaixos de l'Arneldo, us ho pasareu pipa, amb frontal, és clar.

2. On estan aquests calaixos de l'Arneldo? Ei! que jo no puc caminar gaire encara... Estic convalecient!!! i conscient.

3. http://troussejant.blogspot.com.es/2010/07/calaixos-de-larneldo.html

i ja saps, si vols fer un tumet curtet per qui baix, només ho has de dir