LA CUITA EL SOL: LES BORDES DE CRUSOS

Avui hem anat tota la famíly (menys la Montse) a Areu a col·laborar en l'organització de la Cuita el Sol que es basa en un conte del Pep Coll que parla de l'home que corria més que el sol. Sortia del poble en arribar l'ombra de la nit i coronava el cim de la muntanya abans que ho fes el sol. En Feliu Isard, amb molt d'encert, ho va saber traslladar a la Vallferrera i al cim del Monteixo; però muntar aquesta prova comporta una gran complexitat. Per exemple va caldre més de 60 voluntaris per col·laborar. La família es va bolcar a treballar desinteressadament (bé, ens van donar un buff i el sopar).
Ei! També va venir l'Ira que es va "apretujar" al maleter.
Al matí vam estar ajudant en el podíem. Al migdia el Charli, el Gerard i jo - amb el Sisco de Juneda - vam anar a marcar el camí de la baixada per les bordes de Crusos.
Les bordes de Crusos estan situades en una petita vall que acaba a dos quilòmetres del poble d'Areu pujant aigües amunt. Allí es troba un cartell cap al Monteixo. Per aquí vaig pujar amb el Pau Salla la primera vegada que vaig pujar-hi. És un itinerari bell Millor que pujar per la carena de la Cuita però clar no es veu des del poble, és menys espectacular però més entretingut. La forma més còmoda és pels estanys d'Aixeus perquè el cotxe et deixa molt amunt Informació detalalda: http://excursionslamanyana.blogspot.com.es/2011/06/excursio-al-gegant-del-monteixo.html
A mitja pujada hi ha les bordes de Crusos habitades  a l'estiu per collir l'herba pels animals. L'antic sender ha estat acondicionat per pujar amb quads. A partir de la segona borda vam seguir el camí nou i vam perdre el sender que surt de darrera mateix de la borda. Ens vam fer una gran liada - i nosaltres teníem que marcar el sender de baixada de  la Cuita. Una mica de nervis, fins que finalment vam poder retrobar el camí i posar les marques bé - i treure les dolentes.
El Gerard i jo ens vam situar en la pleta de Crusos. El Monteixo ja es veu al fons. El Charli un xic avorrit estava envoltat de mates de balec florit i el Sisco a la diagonal que ve de Gespedill que és on a la baixada els corredors abandonem la carena de la Cuita.
Mentre tant la Núria i l'Alba a baix repartint pitralls.
Ens vam retrobar a la nit tot sopant a la carpa. Repartiment de premis. Ball pels pocs animats i molt de soroll pels que volien dormir. Alguns a la tenda, altres fent bivac encara que 4 gotes traïdores ens van fer entrar al cotxe.

Dificultat: Baixa. És el millor camí per pujar al Monteixo.
Temps: 1 hores 35 minuts.

En el Wikiloc podreu trobar el track per si us interessa (clicar sobre el mapa)

1. a vore si me portes un dia a Monteixo!!!!!

2. Ho apunto a la llibreta de llocs on t'he de portar. Encara té molt desnivell per mi però todo se andarà.