CAMINADA PER LA FONT DEL PRAT DE LA MORELLA – CARREU – ROURE GROS

La masia del Carreu amb el turó del Santaló

Estic preparant una volta circular per la caminada de la Festa Major. Decideixo anar a la Font del Prat de Morella pel camí que puja directa de la carretera. Es un senderó prou desconegut i interessant que permet fer un tomb prou interessant- La tornada la faig cap al Carreu i després cap al Roure Gros.

VALORACIÓ: Recorregut pels contorns de Tuixent. Passejada ideal.

DIFICULTAT: Baixa. Només el camí a la font de Prat de la Morella

LONGITUD: 6,5 kilòmetres

ITINERARI CIRCULAR

Descripció de l’itinerari:

Surto de la plaça de Dalt o del Cadí, davant de l’ajuntament, i vaig a la font del Coll  i agafo el carrer que davalla del poble. Era l’entrada original del camí que venia de Coll de Port. Tiro avall.

2 min. Travesso la carretera. Vaig planejant. A la dreta marxa el GR o antic camí ral a Solsona. Travesso un nou camí que va la granja del Cinta. Nova cruïlla, avall va a la pista poliesportiva però anem amunt a cercar la carretera que travessem per pujar a l’altra granja del Cinca. Abans d’arribar-hi girem a la dreta per agafar el camí a Gósol.

16 min Sortim a la carretera. A l’esquerra va el camí als Planells del Sastró i a Gósol. Sortim a la carretera i baixem al pont del Regatell.

18 min Font del Regatell a l’altre costat de la riba del riu de Mola. Podem anar per la carretera, però si sou curosos podem entrar al prat del costat. Penseu que aneu per una propietat privada que heu de respectar. A l’extrem superior a l’esquerra hi ha les restes del Cortal de Senillers.

22 min Damunt de les parets del Cortal hi ha la carretera que travessem. A l’altre costat hi ha un cartell de Coto de Caça, per allí puja el camí de la font de Prat de la Morella. Els primers metres no són gaire evidents, però aviat el podrem seguir amb comoditat. Arribem a un collet que ens indica que canviem de barrancada. Anem a la dreta vorejant el curs del rierol. Hi ha algun arbre caigut.

36 min Arribem a la font del Prat de la Morella. Es una caseta on no hi ha sortida d’aigua. D’aquí surt l’aigua de la font de Dalt de la plaça. La gent del poble diu que aquesta aigua és més bona que la que arriba de la font de l’Aigüeta que és clorada en el dipòsit municipal. Agafem un cami carreter que surt a la dreta, tot baixant.

43 min Revolt molt marcat del camí. Jo he tirat per l’esquerra, però el dia de al caminada anirem a revoltar per la dreta.

46  min Sortim a la carretera a Coll de Port. Agafem el cami a la Coma (GR-7) , marcat amb les característiques marques blanques i roges.

54 min El camí a la Coma s’enfila amunt mentre que nosaltres agafem un camí carreter que gira a la dreta.

1 h 06 min Carretera que travessem i seguim amunt una trentena de metres i agafem la pista que davalla cap al Carreu.

1 h 12 min Barranc de la Peguera. Davant tenim una caseta on havia hagut una petita central eléctrica que facilitava el llum a la masia del Carreu.

1 h 14 min Masia del Carreu, una autèntica meravella, quan més la miro més m’agrada. Al costat hi ha una font. Segueixo la pista avall.

1 h 21 min Trencall a l’esquerro que segueixo.

1 h 28 min Petit coll, deixo el camí carreter que va a la cabana de Rubiol i tiro endavant per un prat.

1 h 30 min Arribo davant de l’imponent Roure Gros.del Camp GrosHi ha un cartel identificatiu. Cal quatre persones per abraçar el seu extens tronc. Agafo un corriol que davalla. Tiro per un corriol poc evident que voreja els prats.

1 h 33 min Surto al camí de pujada. Tiro avall.

1 h 35 min Cruïlla. A la dreta pujaría al Carreu. Vaig avall.

1 h 37 min Nova cruïlla. Deixo a l’esquerra la pista i agafo un trencall recta. Estic en el camí de la Ballesta, uns metres més enllà hi ha el camí de laVanseca que ha esdevingut un corriol que recull belles produccions artístiques locals. Itinerari molt interessant. Nosaltres avui anem recte avall. També torbarem algun obra artística.

1 h 44 min Sortim al camí al Molì de Fornols. Anem a la dreta. Aviat travessem el pont de la Ballesta i agafem el camí primitiu que adreça la pista.

1 h 47 min Travessem la carretera i ens enfilem amunt.

1 h 52 min Arribem al poble. Seguim per carrer amunt passant per la font del Sergi I la font de la Plaça.

1 h 56 min Fem cap a la placa de Dalt o del Cadí on acabem la nostra passejada.

Entrades populars d'aquest blog

WOW 16a CAMINADA POPULAR DE TUIXENT: ELS EMBOSCATS

PELS CIMS OBLIDATS: TUC DE SABURO

L'IMPRESSIONANT CAMÍ D'ALINS A TOR

DOCUMENT: NOVETAT SUPERBA SOBRE EL LLISTAT PRESONERS SEU VELLA

FUGIR DEL PARC D'ATRACCIONS: ITINERARI PEL PONT DEL CLOP

PELS EMBOSCATS DE TUIXENT (preparant la Caminada Popular de la Festa Major)

PREPARACIÓ SORTIDA TRAVESSA PIRINENCA: HOSPITAL DE BENASC - COLL DELS ARANESOS - REFUGI D'ARTICA DE LIN - COLL DE TORO - HOSPITAL DE BENASC

ELS EMBOSCATS DE TUIXENT: ESPLUGA DEL SOLA - ESPLUGA DEL QUICO - CABANIL

L’AVET MONUMENTAL DEL BARRANC DE LA FOU, AL VESSANT AMAGAT DEL CADI

MERAVELLA GEOLÒGICA: ARCS DE L'ARRIU MALO (BERET)