PER LES FONTS DE L'OBAC DE TUIXENT


La colla dels Xerpes de Tuixent decidim pujar pel camí ral de Tuixent a Solsona (actual GR-7) fins la font del Gallinó (en llenguatge normatiu gall fer) on agafem la pista i anem a buscar el baixador de les Estelades (1) i (2), també coneguda com dels Esmorriadors, (corriol mig perdut) fins arribar a un prrat on enllacem amb el Torrent de Senillers. Anem a buscar la font del Prat de Morella i baixem arran del torrent fins la carretera fins la pseudo-font de Regatell (no és una font real sinó una conducció d'aigua que porta l'aigua del poble procedent de la font de l'Aigüeta). Entrem al poble pel camí antic.

FITXA TÈCNICA

VALORACIÓ: Recorregut circular que ens permet conèixer els vessant obac de Tuixent amb la descoberta de les fonts del Gallinó, del Prat de la Morella i del Regatell

DIFICULTAT: Baixa

DESNIVELL: 530 metres

DISTÀNCIA: 8,3 km

TEMPS: 3 h 14 minuts

ITINERARI CIRCULAR


DESCRIPCIÓ DE L'ITINERARI:

Sortim de la plaça del Cadí pel carrer de la font baixant.

2 min Travessen la carretera.

4 min Trencall a la dreta baixant per una barrancada. Anem pel GR-7. Portarem pel camí del davant.


7 min Molí vell, en estat ruïnós. Anem a l'esquerra. Travessem el riu i tornem a girar a l'esquerra.

10 min Deixen la pista i tirem amunt per un sender. Anem paral·lels a la pista però més amunt. Tornem a la pista, fent una drecera.

18 min Travessem la carretera. Agafem el camí ascendent. Indicat per un cartell.

Travessen dues pistes. El camí poc a poc es va enfilant muntanya amunt amb més desnivell. L'antic camí anava fent ziga-zagues però una pista forestal l'ha malmès i puja tot dret.

44 min Hem pogut retrobar un tram del camí vell. Anem a l'esquerra. El sender puja fent marrades. és més portador.


52 min Sortim de nou a la pista i als pocs metres ens desviem uns 10 metres per trobar la font de Gallinó sota un arbust. Com pot ser de difícil localització us passo les coordenades UTM: 31T  x=381091  y=4674547

Seguim amunt.

58 min Sortim a una pista. El Camí Ral - GR-7 tira amunt però nosaltres anem a l'esquerra, seguint la pista.


1 h 13 min Per la dreta s'incorpora la pista que davalla de Coll de Port. Anem a l'esquerra 

1 h 35 min En un revolt a la dreta busquem l'inici del baixador de les Estelades o dels Amorriadors. Costa trobar l'inici del camí. Coordenades UTM: 31T  x=382217  y=4674065. Baixa en diagonal cap a l'esquerra. Hi ha trams molts emboscats, però amb una mica de sort es pot anar seguint: avall i en diagonal.

2 h 12 min Fem cap a un camí que seguim per la dreta. Caldria anar un dia a l'esquerra per veure si té sortida. Ara el camí està més fressat. Sortim a un altre camí que vaig seguir fa anys i finalment el vaig perdre (també es perd en el mapa de l'ICC). Vaig a l'esquerra i surto en una clariana del bosc. En l'extrem oposat surt una pista que segueixo.

2 h 25 min Deixem la pista i davallem per un contrafort de la dreta. A l'esquerra tinc el torrent de Senillers

2 h 34 min Girem a l'esquerra per davallar a la font de Prat de Morella, sense una canella per poder veure. Davallem arran del torrent, ribera dreta. Per l'esquerra surt una pista que ens duria al punt horari min d'aquesta descripció. 

2 h 50 min Carretera de Tuixent a Solsona. Anem a la dreta un centenar de metres avall.

2 h 53 min Font del Regatell. Per la dreta surt la pista que remunta fins al coll de Mola (serra del Verd) i Gósol. Travessem el pont de Regatell. Als pocs metres agafem el camí antic al poble que va paral·lel a l'asfalt. Passem per sota la granja del Cinca.

3 h Sortim a la carretera que seguim.

3 h 09 min Ens incorporem al camí d'anada en el punt horari (4 min). Seguim el camí d'anada.

3 h 14 min Arribem a la plaça de Dalt o del Cadí on hem cimentat el recorregut. 

Per obtenir el track:

Powered by Wikiloc

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

LA MUNTANYA SOMNIADA, EL PIC DE RULHE

FERRATA DE LES ARCADES (CELLERS)

PASSOS EQUIPATS DEL BARRANC DE BARRANQUILLS: UNA DESCOBERTA NOVA AL MONTSEC

NO TOT HA DE SER PEDRA: KAYAK A SAU

RUTA DELS LLACS: DE L'ESTACIÓ DE TREMP A LA POBLA DE SEGUR

CADENES DEL CASTELL DE TURMEDA

MONTSEC IGNOT: MONTSEC DE TERRITS: TEIX MONUMENTAL (no reconegut) - CADENES - COVA DE TERRITS - PAS EQUIPAT DE TERRITS

RUTA DELS LLACS (2a part): DE L'ESTACIÓ DE CELLERS A TREMP

FOSSA DELS POLONESOS DE MALPARTIT

CASA DE LA LLUM DE RUFEA