PALA D'EIXE, SEMPRE ESPERANT-ME
![]() |
| Panoràmica cimal |
La Pala d'Eixe, sobre les pistes d'esquí de Super Espot, fa massa anys que el tenia entre cella i cella. El trobava massa fàcil per pujar-hi però ara - amb el pas dels anys - em resulta ideal per la meva posta a punt. És una excursió fàcil, de fàcil orientació, un bon tira-pit de pujada (i de baixada). Amb una extensa paronímica sobre el nostre captivador Pirineu.
Descripció de l'itinerari:
Com arribar-hi: Aquesta va ser l'única dificultat que he trobat en l'excursió d'avui perquè el GPS (google maps) em portava per una pista costeruda, arran de les pistes d'esquí. Fins que em vaig adonar que aquesta no la millor opció. Hi ha una pista prou bona que fa molta més volta i es puja molt bé. La pista va pel bosc de Forcall i la Socarrada i sortiria al coll de l'Eixol i del refugi forestal de Quatrepins.
Aparco al costat de l'Estació d'esquí de Super Espot 2000, on hi ha una pista que m'impedeix el pas a l'estació (Coordenades google maps 42.550463, 1.084236)
FITXA TÈCNICA VALORACIÓ: Excursió pirinenca amb el plaer de coronar un cim secundari i de fàcil ascensió. DIFICULTAT: Moderada, l'única dificultat es el desnivell. DESNIVELL: 770 metres DISTÀNCIA: 8,3 km TEMPS: 4 hores 20 minuts |
Descrició: Vaig vers les pistes d'esquí que tinc arran.
3 min Agafi la primera pista d'esquí que hi ha al l'esquerra. Hi ha estaques que indiquen el camí.
34 min Arribo a l'estany de la Bassa que ha estat totalment modificada per l'acció humana i l'han convertit en una piscina on retenir aigua. A l'esquerra tinc la llarga carena de les Picardies que em queda pendent. Tiro amunt pels Clots de la Bassa. Podria pujar més suau des de l'altre costat de l'estany per on puja una pista d'esquí
57 min Assoleixo la pista i vaig per la dreta.
1 h 04 min Arribo a la part alta d'Esquí Super Espot. A l'extrem surt una vella pista que puja fent ziga-zagues. Es va construir per instal.lar en la part alta barreres que contenir allaus. Hi ha una rasa pendent que ens obliga al superar-la amb cura. Jo la vaig passar uns metres més amunt. min
2 hores En la penúltima barrera acaba el camí. Cal seguir un corriol, ja fressat, que surt del lateral...
2 h 04min Surto a la carena. Vaig a la dreta, amunt, sense un carrerany definit.
2 h 14 min Pala d'Eixe (2655 m.). Panoràmica: A al nord-est: tuc de Marimanya, tuc de Bonabé, Mont-Valier (integrament a França), Mont-roig, pic piramidal de Ventolau, la carena allargassada del Campirme, el pic de Certestan, pic de Broate, la corona cimal del pic de Sotllo, pica d'Estats i punta Gabarró, Monteixo, pic de Noris, Comapedrosa, pic de Salòria, Alt de Cobil, pic de Màniga, pic de l'Orri a Portainé, Bony de les Picardes en un primer pla, tapant el vessant sud-oest, les Picardes, la Pala Pedregosa de Llesui, el pic de Mainera, pic de Muntanyó, en el vessant nord i dins del Parc Nacional d'Aigüestortes i Sant Maurici, l'estany Tort i el de Peguera amb el refugi de Josep Maria Blanc, damunt els pics de Saburó, pic de Peguera, el pic de Monestero, el pic de Fonguero i el Pui de Linya.
Retorno pel camí de pujada, fent alguna drecera.
3 min 25 min Telecadira més enlairat de l'estació d'esquí (2287 m.). Per aquí he passat a la pujada en el temps 1 h 04. Abandono el camí de pujada i decideixo baixar per les pistes d'esquí. Trio la que està situada més a l'esquerra. Els primers metres són prou plans. Seguidament baixo per la pista d'esquí prou pendent.
4 h 10 min No em cal arribar al fons de la clotada ja que hi ha una pista que marxa per la dreta, planejant. Travesso noves pistes.
4 h 15 min Arribo a la cafeteria de les pistes d'esquí. Agafo la drecera de la pista que m'estalvia un revolt i segueixo la pista.
4 h 20 min Revolt on he començat l'excursió.
Per obtenir el track:




Comentaris
Publica un comentari a l'entrada