RAQUETES: PEL PLA DE CASALÍ

No han obert encara les pistes d'esquí de Tuixent La Vansa així que decideixo anar a fer raquetes (encara que tampoc hi ha prou neu i agafo les raquetes a la motxilla i vaig caminant que puc anar més ràpid). Avui decideixo anar un xic al vessant nord-oest de Port del Comte (altres entrades a Port del Comte amb raquetes: la Tossa Pelada des de TuixentPuig de les Morreres, el Pedró dels 4 batlles des de l'Estivella,).

CARACTERÍSTIQUES:

Valoració: Itinerari poc exigent per descobrir el vessant nord de la muntanya de l'Arp - Port del Comte. El camí de sota de tornada cal anar amb cura seguint les marques blaves i grogues.

Dificultat: Baixa

Temps: 3 hores 10 minuts. Encara que pot dependre de les condicions de la neu.

Distància: 9 km

Surto de l'estació d'esquí de Tuixent La Vansa anant a la dreta. Passo per darrera del refugi de l'Arp.

12 min Abandono la pista i agafo un sender que hi ha per raquetes de neu. El camí està marcat amb cartells clavats als pins de color groc. No hi ha gaire dificultat orientativa.

18 min Travesso un barranc.

31 min Retorno a la pista que segueixo per la dreta.

36 min Abandono la pista principal que puja a Prat Llong i agafo el trencall que davalla per la dreta.

51 min Arribo a la cabana/refugi de Sangonelles (1950 m.). M'enfilo pista amunt. Cada vegada hi ha més neu. Coordenades UTM: 31T  x=376798  y=4672917

1 h Font del Diumenge, a l'esquerra del camí. Cartell. Segons la tradició en aquesta font es trobaven els pastors que havia escampats per la muntanya per celebrar la festivitat del diumenge. Coordenades UTM: 31T  x=376545  y=4672393

1 h 17 min Prat de Casalí amb la seva font homònima (2075 m.). Fa molt fred, però que molt... i ara la neu és més fonda. M'estic clavant a la neu i m'hauria de posar les raquetes però em fa mandra. Volia arribar a les Collades però decideixo tornar endarrere. Un altre dia serà.
1 h 47 min Torno a estar a la cabana/refugi de Sangonelles. Decideixo agafar el camí de sota de les raquetes. Resulta que hi ha un altre camí, més autèntic marcat per seguir en raquetes. Està pintat en blau i groc. Cal deixar generalment el groc a l'esquerra i el blau a la dreta mentre caminem. Són marques velles i exigeixen posar-hi cura. L'entrada és una mica difícil de trobar. Hi ha una fita en una pedra gran però pot estar colgada de neu. Travesso tres barrancades i de vegades cal anar amb molta cura per seguir el camí. Tot us pot sembla inconvenients però és un tram més autèntic.

2 h 42 min Passo per sobre del refugi de l'Arp.
3 h 10 min Aparcament de l'estació d'esquí de Tuixent La Vansa.