MERAVELLA GEOLÒGICA: PONT DE LES ARNAULES O PONT FORADAT

Després de llegir el llibre de
Joan Escalé ARCS, FINESTRES I PONTS NATURALS de SUA Edizioak m'ha reeixit el plaer de descobrir aquestes  meravelles geològiques dels Arcs naturals. Avui ha estat el pont de les Arnaules o pont Foradat del Pont de Vilomara. És una excursió curta encara que ja ens ha anat prou bé ja que ens ha plogut i malgrat les quatre gotes en un circuit llarg no l'hagués fet.

He visitat aquests forats: Ull de ciclope, arc natural de la Cunarda, El poble de Foradada (Noguera), Roca Foradada del pas de la SavinaCova de la Roca Foradada del Montsec, Malanyeu: Grau del Pigot, el Castell de Josa del Cadí, l'Agulla Estrambòtica de Coll de Port, el Salt de la Núvia de l'Espluga de Cuberes, Arco Natural de la Ermita de la Pena (Fuerteventura), Roca Foradada de l'ermita de la Pertusa, Pont natural del Castellot del Montsec...

VALORACIÓ: Excursió breu que ens permet descobrir un bell pont natural.

DIFICULTAT: Baixa.

LONGITUD: 2,5 km

TEMPS:  56 minuts

ITINERARI CIRCULAR

DESCRIPCIÓ DE L'ITINERAR
I:
Aparquem al carrer d'accés al Pont de Vilomara, que dona nom a la vila, sobre el riu Llobregat. És un pont altiu, alt que fa de bon mirar, d'estil gòtic. També el poble guarda històries de maquis que passaren per aquí. (En Massana a Casasaies).
Un cop hem superat el majestuós pont. Anem a l'esquerra i agafem una pista amunt. Estem en el Raval de Manresa. A la sortida d'aquesta barriada a la dreta del Llobregat hi ha una cruïlla que ens ha portat a confusió. Surten dues pistes. la de l'esquerra baixa al torrent de Cal Rena, agafem la que va per la dreta, però, alerta ja que als 5 metres surt un camí a la dreta que puja decididament, però nosaltres no el sabem veure i seguim per la pista que va planejant.
17 min Ens adonem de l'errada però veiem davant un camí costaner que s'enfila muntanya amunt. No som els únics que hi puguem pel corriol pendent.
24 min Sortim a la pista per on va el camí principal. Sense adonar-nos hem fet un itinerari circular. Seguim la pista a l'esquerra.
28 min Deixem la pista i agafem un sender que surt a l'esquerra vers el proper pont de les Arnaules, que ja intuïm.

31 min Pont de les Arnaules, conegut també com a pont Foradat o pont del Raval que travessa el torrent de Cal Rena, que ha erosionat la roca amb aquesta curiosa forma. Té una llargada de 27 metres - això posa per internet però jo el veig més curt - i una amplada de 2x5 metres - aquí el veig menys ample... El barranc queda ben fons, i aquí si que hi veig una vintena de metres. A part d'aquestes apreciacions, el pont natural és sorprenent. De fet si us fa cosa passar-hi perquè teniu vertigen - encara que no en fa - podeu anar per un corriol paral·lel.

Per tornar decideixo pujar per un corriol que puja pel barranc.
33 min Sortim a la pista anterior i anem a la dreta. Passem pel trencall per on hem baixat al pont, però seguim per la pista.
36 min Deixem el camí per on hem pujat a l'anada, uns metres més enllà hi ha el camí "bo". Com l'excursió és curta, decideixo seguir la pista.
38 min Mirador superb sobre el riu Llobregat, amb el pont de Vilomara als nostres peus.
40 min Retornem al camí principal per on baixem. Veiem tota mena de pintura per indicar el camí, per favor ordre... i tot per confondre'ns.
48 min Fem cap a la cruïlla on ens hem confós i que un cartell ens ha dut a confusió. Seguim el camí d'anada.
56 min Arribem a l'aparcament del Pont de Vilomara on hem començat la passejada.

Entrades populars d'aquest blog

WOW 16a CAMINADA POPULAR DE TUIXENT: ELS EMBOSCATS

PELS CIMS OBLIDATS: TUC DE SABURO

PEL PAS EQUIPAT DE LLUELLES DEL LLOP (VALL DE MEIÀ)