ENCISAT PEL CAMÍ DELS 7 SENTITS

Darrerament s'han posat de "moda" els itineraris que complementen la natura amb l'art. És el que es coneix com landart. He fet alguna ruta com la Vinya dels artistes, la Foradada i el camí de la Vanseca. L'atzar fa que trobi la Camí dels 7 sentits a Cèrvia de les Garrigues. Avui era un dia fred i ventós d'hivern, havia de cercar una bona alternativa per anar a caminar i, francament, he tingut molta sort de trobar aquesta proposta. He fet el camí dels 7 sentits i he allargat la caminada fent el tomb fins a l'embassament de l'Albi. L'anada l'he fet per la vora del riu Set però la tornada l'he fet més enlairat (una mica més de vent). Un tomb ideal.

La Camí dels 7 sentits és un projecte de l'escultora Marta Pruna que ha decorat el camí amb escultures de pedra i troncs de fusta, principalment. Va afegint obres i més obres. Ella té el seu taller en l'extrem del camí. És una gimcana divertida anant descobrint les escultures en un bell entorn natural de la ribera del riu Set, el riu garriguenc per antonomàsia. En arribar a casa, vaig cercar la seva web i agrair-li la difusió que fa de la seva obra.

VALORACIÓ: Sortida molt interessant que ens permet descobrir l'obra escultòrica de Marta Pruna en l'entorn natural del riu Set.

DIFICULTAT: Baixa

TEMPS: 2 hores 30 minuts

LONGITUD: 10,15 kilòmetres

DESCRIPCIÓ DE L'ITINERARI:

Aparquem a l'entrada de Cèrvia de les Garrigues - procedents de l'Albi - i ja trobem un cartell informatiu a l'esquerra i una primera escultura a la dreta de la carretera (Lo Segell). Agafem una carretera en baixada cap al riu Set.

17 min  La carretera travessa el riu Set i marxa cap a la Pobla de Cérvoles. El Camí dels 7 sentits, continua per la vora del riu, que no creua. Trobem les primeres escultures. Ja sé que no us ho creureu però al llarg de tota l'excursió m'ha acompanyat un gos i un porc, que segurament s'havia escapat d'una granja. Formàvem un ramat ben curiós.

42 min A damunt del camí hi ha el taller de l'artista. Es pot concertar una visita comentada. Tel. 616870178 Passem per la vora del moli del Frare

54 min Arribem a l'aqüeducte del Frare. El Camí dels 7 sentits s'ha acabat. Ara cal fer el tomb però nosaltres  - el porquet, el gos i jo - agafem un camí carreter que surt a la dreta. Als 100 metres agafem un sender que surt a l'esquerra, deixant la pista que remunta el riu Set. Nosaltres anem pel riu del Gorg. Anem vorejant l'embassament de l'Albi.

1 h 20 min Sortim a una pista, Anem avall. Anem contornejant l'embassament.

1 h 46 min Resclosa de la presa de l'embasament de l'Albi .

2 h 04 min Arribem a l'aqüeducte del Frare on podríem enllaçar amb el Camí dels 7 sentits, pero agafem un sender que surt a la dreta, amunt.

2 h 11 min Fem cap a un camp i anem a l'esquerra.

2 h 15 min Cabana de volta. Seguim per la pista.

2 h 30 min Arribem a una nova cabana.

2 h 40 min Fem cap a un camí més important. Anem a l'esquerra.

2 h 44 min Nova cruïlla. Anem també a l'esquerra.

2 h 46 min Estem a punt de sortir a la carretera però agafem un camí carreter a l'esquerra.

2 h 48 min Sortim a la carretera.

2 h 52 min Arribem a Cervià de les Garrigues on hem aparcat.