EL PARC AQUATIC D'ESTIU: EL DESCENS DEL BARRANC DEL BOSC

Quan busqueu per internet el barranc del Bosc segur que us surt un fotimer d'entrades amb la tradicional travessa del barranc del Bosc a la roca Regina. Una excursió superba però feia temps que em voltava pel cap fer el descens del Barranc. Trobo poca informació. Havia fet la integral del barranc farà una vintena d'anys, però vam sortir de nit del riui sempre havia pensat que el millor era fer la volta que aquí us proposo: Començar l'excursió des del punt que el camí a la roca Regina travessa el barranc escurçant molt el recorregut i agafant els trams més interessants.

Alerta!!! cal saber rapelar i tenir el material adient: Arnés, cinta d'ancoratge, rapelador i casc. Si no sou fredolics podeu anar perfectament amb banyador, com he fet jo... i sinó neopré.

Penso que les TERRES DE PONENT tenen un potencial de gorgs, tolles i basses que ens fan les calorades de l'estiu més tolerables. Aquí us passo altres propostes:  Barranc de Merea (per sota, sense cordes), Barranc de Merea (per dalt, amb un ràpel), el barranc de Montnar (Camarasa) , el Forat de l'Abellael del riu de Bona (Lavansa), el Forat del Colomer (Oden), el gorg de Colldenargó, el Forat del Buli, .. Pont del Clop (Lladurs) .... Els saltants de Can Sala (Cambrils)  i pendent d'anar ampliant.

L'època ideal per fer-lo és de maig a juny. A posterior les tolles s'embruten (o aprofiteu una torrentada del dia anterior que les netegi bé).

VALORACIÓ: Recorregut molt recomenable.

DIFICULTAT: Baixa, si sabeu rapelar. Cal controlar el nivell de l'aigua i el temps.

TEMPS: 1 hores 57 minuts.

LONGITUD: 3,6 quilòmetres

En el quilòmetre 72 de la carretera C-13, en el tram final del Congost de Terradets prop de Cellers hi ha una bona zona d’aparcament que segueix la carretera vella on començarem la nostra aventura. A l’esquerra hi ha un aeri pont de ferrocarril que creu el barranc amb la majestuosa paret de la Roca Regina. Agafem el camí que passa per sota del pont.

11 min Una petita fita ens senyala un sender que davalla cap al barranc per on tornarem en acabar el barranc.

27 min A la dreta del camí queda una curiosa cata que es va fer a la paret per veure la solidesa de la roca per provar un canal que havia de dur l'aigua de l'embassament de Sant Antoni fins a Camarasa on fer un salt hidroelèctric per allà l'any 1920. Finalment es va oblidar aquest projecte i s'obté per fer la presa de Camarasa (més informació aquí).

Primer ressalt

36 min Arribem a la llera del barranc que seguirem. Als 20 metres, aigües avall, hi ha el trencall que remunta cap a la Roca Regina. Nosaltre seguim el rierol. Trobem un primer ressalt d'uns tres metres. Cal veure com està l'aigua per saltar-lo opcionalment. Podeu anar per un viarany que hi ha a l'esquerra. Coordenades UTM: 31T  x=324615  y=4657106 Fa 15 dies la tolla posterior del salt havia aigua, ara només hi queda fang. Seguim barranc avall, en algunes tolles ja ens hem de mullar i banyar-nos. El marc del barranc és impressionant.

Rapelant

1 h 03 min La llera queda tallada. ràpel amb instal·lació que està pel meu gust alta i cal fer un pas on és millor no patinar. No arriba a ser perillosa però si exposada. Es tracta d'un ràpel d'uns 8 metres. Un cop a sota ens adonem que el proper obstacle és una ressalt d'uns dos metres. Nosaltres vam allargar la corda i el vam rapelar però segurament es pot arribar a saltar. Continuem caminant entre basses, algunes molt lliscants, en mig d'un meravellós gorg poc concorregut. Hi ha trams estrets on ens hem de mullar i trams oberts on hem de navegar cercant el millor pas.

Presa d'aigua del segon ràpel

1 h 37 min Segon, i darrer, ràpel. Es tracta d'un gran bloc que barra el pas. Poder els més valents poden saltar-lo (nosaltres no). Són encara no 4 metres. Fins aquí hem anat trescant per uns bells meandres. Finalment el rierol dibuixa una recta, a l'esquerra l'imponent Roca Regina

1 h 47 min Ara ens toca buscar una fita que indica un corriol que remunta.

1 h 50 min Enllacem amb el camí principal. Anem a l'esquerra.

1 h 56 min Aparcament on hem començat la travessa.

Entrades populars d'aquest blog

WOW 16a CAMINADA POPULAR DE TUIXENT: ELS EMBOSCATS

PELS CIMS OBLIDATS: TUC DE SABURO

PEL PAS EQUIPAT DE LLUELLES DEL LLOP (VALL DE MEIÀ)